Fraud Blocker

למה הקמת מועדון צרכנות לעסק שלכם זה דבר חכם

כיום, חברות רבות מקימות מועדון צרכנות לעסק המאגד את לקוחותיהם. התאגדות זו מאפשרת ללקוחות להיות חלק מקבוצה אקסקלוסיבית בה הם מקבלים הנחות על מוצרים, זכאים להטבות שונות ואף מעודכנים באופן שוטף לגבי המבצעים הקיימים. הקמת מועדון צרכנות המנוהל באופן נכון ויעיל, יגרום ללקוחות שלכם להרגיש שהם נמצאים במקום הטוב ביותר וזוכים ליחס מועדף. בדרך זו אתם משמרים את הלקוח ואף מעלים את הסיכוי כי הוא יביא לקוחות נוספים במידה ויהיה מרוצה מהשירות. 

מהם היתרונות של מועדון צרכנות לעסק ?

כפי שאמרנו, מועדון הצרכנות מסייע לכם לשמר לקוחות קיימים. ניתן לעשות זאת באמצעות שליחה סדירה של הודעות לטלפון או לדואר האלקטרוני שלהם. בנוסף, הוא מעודד גם את הבאתם של לקוחות חדשים, בין אם זה מהמלצות או בזכות מבצעים אטרקטיביים המדברים לקהל היעד שלכם. מעבר לכך, מועדון הצרכנות מאפשר לכם לאסוף מידע על לקוחותיכם מבחינת מין, גיל, העדפות קניה וצריכה ומקום מגורים. בדרך זו אתם יכולים לשפר ולזקק את ההטבות שלכם כדי שיתאימו בצורה טובה יותר ללקוחות.

יתרון נוסף בהקמת מועדון צרכנות לעסק שלכם הוא יצירת שיתוף פעולה עם עסקים נוספים. למעשה, במקום להתחרות האחד בשני, תוכלו להיעזר בחוזקות של בתי עסק אחרים ויחד עם החוזקות שלכם, תוכלו למשוך אליכם יותר אנשים ולהעניק שירות טוב יותר. יתרה מכך, שני בתי עסק הפועלים יחד יכולים למקסם את ההטבות ותנאי הרכישה ללקוחות. 

כאשר אתם מובילים מועדון צרכנות ומשמרים קשר עם לקוחותיכם במגוון דרכי המדיה, אתם יכולים לחסל את המלאי באמצעות הצעות רלוונטיות ואטרקטיביות. לדוגמה, בסוף החורף לקראת תחילת האביב, תקופה בה הבגדים הארוכים כבר לא רלוונטיים למזג האוויר הנוכחי, תוכלו לבצע מכירת חיסול ולהיפטר מעודפי מלאי. בכך, תמנעו מהפסדים על מוצרים שלא הצלחתם למכור במהלך השנה, לקוחותיכם יקנו במחיר נמוך יותר וכולם יצאו מורווחים.

אילו סוגים של מועדוני צרכנות קיימים ? 

ישנם שני סוגים עיקריים של מועדוני צרכנות לעסק, והבחירה בהם תלויה באופי העסק שלכם. הסוג הראשון מתבסס על קידום הטבות והנחות המיועדים לקהל הלקוחות שלכם. אנשים שאינם חלק ממועדון הצרכנות ישלמו מחיר מלא על מוצר מסוים, בעוד שאלו שהצטרפו למועדון שלכם יזכו להנות מהנחה מסוימת, ובהתאם ישלמו פחות.

הסוג השני מתבסס על צבירת נקודות. ככל שמבצעים יותר רכישות בעסק שלכם או בעסקים אחרים הנמנים כחלק ממועדון הצרכנות שלכם, הלקוחות יצברו יותר נקודות. בכמות מסוימת של נקודות, עליה אתם מחליטים, הלקוחות יוכלו להנות ממתנות או מהמרת הנקודות לכסף שבאמצעותו יהיו זכאים לבצע רכישות עתידיות.  

כיצד מקימים מועדון צרכנות לעסק ? 

ראשית, עליכם לאסוף מידע ככל הניתן על הלקוח שלכם. המידע כולל – שם מלא, תאריך לידה, מקום מגורים, כתובת דואר אלקטרוני ומספר טלפון. חשוב שמילוי השאלון יהיה מעוצב יפה לעין, אך גם נגיש בתום הקנייה או באתרי המדיה השונים. 

שנית, ייצרו יתרון מהותי וערך מוסף הקיים למועדון הצרכנות שלכם, אשר אותו הלקוחות לא ימצאו אצל אחרים. לדוגמה, לבית עסק קטן יש יתרון על פני בתי עסק גדולים משום שהוא יכול לתת שירות אישי, אינטימי ומהיר היוצר תחושת נאמנות והשתייכות למועדון. 

בנוסף, הקפידו לשמר את הקשר עם הלקוחות שלכם. תוכלו לשלוח ניוזלטר שבועי בו תפרסמו תוכן ומידע ענייני לקהל שלכם.  בטווח הארוך מומלץ שתשתמשו בתוכנה של ניהול קשרי לקוחות -CRM. באמצעותה תוכלו לשלוח מסרונים והודעות באופן אוטומטי, לקבל פילוח רלוונטי על חברי המועדון ובהתאם תיצרו תוכניות עתידיות לקידום מועדון הצרכנות שלכם. 

למה הקמת מועדון צרכנות לעסק שלכם זה דבר חכם