Fraud Blocker

איך בונים מערך שיווק אלקטרוני – כל מה שצריך לדעת

הפיתוח וההתקדמות הטכנולוגית בעולם גרמו לתחומים רבים להתפרש על מגוון רב יותר של אפשרויות, כאשר גם עולם השיווק והפרסום קיבל לא מעט כלים חדשים לידיו. הכלי החדש והמשמעותי ביותר שנוצר הוא תחום השיווק האלקטרוני או השיווק הדיגיטלי, אשר מאפשר לצאת למסעות פרסום אדירים מבלי לקום מהכיסא! איך זה בא לידי ביטוי, איך לבנות מערך שיווק אלקטרוני ומה חשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך? כל זאת ועוד במאמר הבא.

מה זה שיווק אלקטרוני בכלל?

הדבר הראשון שנבין, לפני שנסביר כיצד בונים מערך שלם שמשווק עסקים בצורה איכותית ופשוטה, הוא להבין מה זה בכלל אומר שיווק אלקטרוני. אם כן, שיווק אלקטרוני, או בשמו הנוסף שיווק דיגיטלי, הוא למעשה אמצעי פרסום שעושה שימוש בעולם הדיגיטלי לרבות האינטרנט והמחשבים השונים. השיווק האלקטרוני יכול לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של אפשרויות וצורות, שמאפשרות להגיע ללקוחות בקצה בדרכים רבות שמתאימות לכל לקוח באופן אישי. אז איך עושים את זה? בואו נבין עכשיו.

מערך שיווק אלקטרוני – איך זה עובד?

בשביל להבין איך בונים מערך שיווק אלקטרוני, חשוב להבין קודם כל איך הוא עובד. כאמור, השיווק האלקטרוני מתרחש ברחבי רשת האינטרנט, ובהתאם האמצעים השונים שלו באים לידי ביטוי בסביבה זו. בין אמצעי השיווק השונים נוכל למצוא אמצעים כגון:

  • פרסומות במהלך סרטונים או באתרי אינטרנט שונים
  • אתרי מידע ואתרי אינטרנט של עסקים שונים
  • חנויות אינטרנטיות ברחבי הרשת

כל אלו, מממשים בסופו של דבר את המטרה של השיווק האלקטרוני, אך לשם כך יש צורך בתהליך מסוים.

השלבים בתהליך בניית מערך שיווק דיגיטלי

תוכנית שיווק דיגיטלי או אלקטרוני דורשת תהליך של ממש שניתן לחלק אותו ל-6 שלבים שונים.

  1. סקר שוק ואיסוף נתונים – השלב הראשון לצורך שיווק אלקטרוני הוא לבצע ניתוח כללי של החברה או העסק, להבין מי הם המתחרים בשוק, מי קהל היעד, מהם הפלטפורמות הנדרשות וכדומה, ומשם להבין מה הייחודיות במוצר שלנו.
  2. הגדרת מטרות – בשלב השני, נגדיר מטרות ויעדים ברורים עבור תהליך השיווק שלנו, שלפיהם נעבוד ובהם נדבוק לכל אורך התהליך.
  3. קהל היעד – השלב השלישי ידרוש מאיתנו להיכנס לראש של קהל היעד שלנו, ולבנות דמות מסוימת בעלת התכונות אותן אנו מצפים למצוא בלקוח. בהתאם, נוכל להתחיל לבנות את מוצר השיווק שיקלע בדיוק מרבי ללקוח.
  4. בחירת מקומות שיווק – בשלב האחרון שבתהליך ההתחלתי עלינו לבחור את הערוצים והמקומות בהם תוכנית השיווק שלנו הולכת לפעול כגון אלו שציינו קודם לכן.
  5. הוצאה לאור – השלב החמישי הוא הפשוט ביותר לכאורה, כי בשלב זה כל שעלינו לעשות הוא להוציא לפועל את אמצעי השיווק שלנו בערוצים שנבחרו קודם לכן.
  6. ניהול ובקרה – בשלב האחרון, לאחר שבחרנו ערוצי שיווק והתחלנו את תהליך השיווק עצמו, עלינו להיות בבקרה וניהול שוטפים של התהליך על סמך קריטריונים הניתנים למדידה כגון לחיצות של גולשים, צפייה בהודעות וכדומה.

כל אלו, יאפשרו לנו להגיע בסופו של דבר לתוצאה הטובה ביותר, וכל מילה מיותרת.

עצה לדרך: כל מה שחשוב לדעת רגע לפני שמתחילים

ורגע לפני שנסיים, חשוב לומר שבניית מערך שיווק אלקטרוני היא אינה תהליך שקורה בין רגע. נדרשת סבלנות, התמדה והבנה מעמיקה של התחום בו אתם מתעסקים על מנת להגיע לתוצאות טובות באמת. על כן, עם מעט סבלנות, התמדה ונחישות תוכלו להשיג את כל מה שאתם רוצים, ולהגיע לרמות שיווק ופרסום שלא חשבתם עליהן. אז קדימה, שיהיה בהצלחה!

איך בונים מערך שיווק אלקטרוני - כל מה שצריך לדעת