Fraud Blocker

איך בינה מלאכותית מייעלת תהליכי גיוס ושימור חברי מועדון

הבינה המלאכותית (ובשמה הלועזי המקוצר: AI) הולכת ותופסת יותר ויותר מקום בחיי כולנו, גם אם איננו מודעים לכך בהכרח. ההיבטים הידועים לכל הינם חיבור של כל מכשיר (ואף כלי רכב) לאינטרנט – כך שתוכלו לשלוח הוראות מרחוק לשואב האבק הרובוטי ולמזגן – אך ישנם גם היבטים בהם נעשה שימוש מאחורי הקלעים, כמו למשל שיפור תהליכי מיון מועמדים למשרה. בהיבט שכזה אנו נעסוק כאן: כיצד בינה מלאכותית יכולה לייעל תהליכים של גיוס חברי מועדון ושימורם.

מועדון חברים- של מי?

בין אם זה נעשה באמצעות כרטיס ניקוב דיגיטלי, משחקים שונים כגון מונופול או צבירת נקודות וכוכבים- כל עסק מצליח מחזיק מועדון לקוחות ומפעיל תוכניות נאמנות שונות, על מנת להגיע ליעדים אותם הוא הציב לעצמו. וכאן נכנסת אמנות השיווק: יש לדעת כיצד להתאים את תוכנית הנאמנות לצרכיו של עסק מסוים. על מנת לעשות זאת כראוי, יש להכיר את אופי הלקוחות של העסק, וכך לפתח בקרבו נאמנות וחיבור רגשי למותג, כך שיהיה מעוניין בשמירה על קשר רציף עם אותו מותג. כאמור, ישנן מספר דרכים לבצע את כל אלה, והבחירה בדרך המסוימת תלויה בעולם התוכן, באופי הלקוחות ובעוד פרמטרים. דרך אחת מוכרת ואהובה הינה כרטיסי מתנה דיגיטליים (גיפט קארד) וקופונים. על גבי כרטיס כזה יופיע הלוגו של המותג שלכם, והוא פופולרי בקרב מעסיקים רבים המחלקים אותו כמתנת חג, כמו גם בין אנשים פרטיים (למשל כמתנת יום הולדת). אך כיצד ניתן לקבל את כל המידע הדרוש על מנת לבצע פילוח שוק ראוי ולבחור את הדרך המועדפת לגיוס ושימור לקוחות אשר תתבסס על אותו מידע?

ניתוח דאטה

על מנת לענות על השאלה דלעיל, חשוב להבין שכל בית עסק מהווה מקור לכמות בלתי נדלית של מידע אודות לקוחותיו; כל שנותר הוא לאסוף את המידע ולדעת כיצד לנתב אותו לעשות בו שימוש על מנת למטב הן את הצלחת העסק הן את שביעות רצון הלקוחות שלו. בסיס נתונים איכותי יכלול את פרטי חברי המועדון, למשל, כמו גם את נתוני העסקאות שהם ביצעו (מקום העסקה, גובה העסקה, שימוש בהטבות או הנחות ועוד), ובנוסף נתונים על מימוש נקודות, נתוני תקשורת שיווקית (למשל: לחיצה על פרסומת שהופיעה בעת גלישה, בקשה להסרה וכו'), נתוני מעורבות של הלקוחות בפעילויות כגון מענה על סקרים או צירוף חברים חדשים. על ידי הצלבה של כלל הנתונים המתקבלים, אנו יוצרים בסיס רחב לניתוח והסקת מסקנות מעשיות לצורך השגת המטרות העסקיות ממועדון הלקוחות. ניתוח של הנתונים הללו יכול לסייע לנו ביצירת פרופיל הלקוחות שלנו, בזיהוי לקוחות שנטשו (או שנראה שעומדים לעשות כן), ובמקביל- בזיהוי לקוחות שגילו נאמנות גבוהה במיוחד; כמו כן, הנתונים יעזרו לנו לזהות את העדפותיהם של הלקוחות: מהם המוצרים האהובים עליהם, מתי הם מעדיפים לרכוש אותם ועוד. היבטים נוספים אותם נוכל לקבל מניתוח הנתונים, הם קבלת משוב על איכות המוצרים והשירות, מדידת היעילות של המהלכים השיווקיים בהם עשינו שימוש (הטבות, מסרונים, דוא"ל…), והבנה לעומק של המצב הקיים בפעילות המועדון. בהתאם, נדע להציב מטרות לחיזוק נאמנות הלקוחות שלנו.

איסוף וניתוח מידע: כיצד?

לאחר שעמדנו על החשיבות שבאיסוף המידע והניתוח שלו על מנת להשיג את המטרות אותן הצבנו לעסק שלנו, עדיין נשאלת השאלה: כיצד לעשות זאת? כאן באה לעזרתנו הבינה המלאכותית. כאמור, בהינתן שרוב העסקאות נעשות דרך האינטרנט – וגם אלה שמתבצעות פיזית נכנסות למאגר הנתונים שנשמר ברשת – המידע כבר זמין, כך שכל שנותר הוא לרתום את הבינה המלאכותית לטובת מלאכת הניתוח.

תהליכי גיוס ושימור חברי מועדון באמצעות בינה מלאכותית
הפתרונות שלנו יכולים להגדיל לך את הרווחים!

השאירו פרטים ונשמח להציג לכם פתרונות עוצמתיים שישדרגו את העסק שלכם לרמה הבאה!

דילוג לתוכן