נתחיל מההתחלה – מה זה CRM?
מערכת לניהול לקוחות, או Customer Relationship Management (CRM) זוהי פלטפורמה שנועדה עבור עסקים וחברות שיש להן כמה לקוחות שונים שמקבלים מהם שירות. הייעוד של המערכת זה לעזור לעסק לעקוב אחרי כל מה שקשור ללקוח עצמו, מתחילת העבודה איתו ועד היום.
המערכת מיועדת להעניק את שירות הלקוחות הטוב ביותר ובכך לשפר את היחסים עם הלקוחות, לשמר לקוחות קיימים, להביא לקוחות חדשים פוטנציאליים ולייעל את כל העבודה סביב השירות הניתן ללקוח.
אם אתם בעלי עסקים שנותנים שירות ללקוחות ומתעניינים במערכת ניהול לקוחות, אם זה נשמע לכם כמו הצעד הבא לשיפור היעילות והתפוקה שלכם, הגעתם למקום הנכון! במאמר הזה נרחיב על יתרונות המערכת וכיצד לבחור את הפלטפורמה המתאימה ביותר עבורכם.
יעילות, חדשנות ופרודוקטיביות
מעל הכל, מערכת לניהול לקוחות נותנת לכם, בעלי העסקים והמנהלים, ללכת לישון בשקט בידיעה שהמידע על הטיפול בכל לקוח מנוהל ומסודר בצורה איכותית. למערכת CRM יתרונות כל כך רבים, שפשוט אין סיבה מספיק טובה למה לא לעבור לעבוד בשיטה זו כבר עכשיו.
בזכות יכולות אגירת המידע ושמירת המידע בצורה מסודרת, ובהתאמה אישית לפי סוג השירות שהעסק מעניק, אפשר למצוא כל דבר שצריך, בקלות מדהימה, על הלקוחות שלכם. המערכת מעודדת אתכם לשמור על סדר ותקתוק בעבודה שלכם, בעזרת פיצ'רים חדשניים וממשק נוח למזמין לשימוש.
בנוסף לכך, שימוש בפלטפורמה כמו מערכת לניהול לקוחות, תורם ליעילות העבודה בחברה, ומעניק לעובדים שלכם זמן נוסף להתעסק בדברים חשובים אחרים, ולא בלנבור ולמצוא פרטים חשובים על העסקאות שביצעתם עם הלקוחות.
ומה הלקוח שלי מקבל מזה?
הלקוחות שלכם יכולים לקבל כל כך הרבה מכם בעזרת מעבר לשימוש במערכת לניהול לקוחות. בעזרת ההשקעה שלכם במעבר לממשק הנוח עבורכם, תוכלו לעשות המון גם עבורכם וגם עבור הלקוחות שלכם.
שמירת המידע של הלקוחות שלכם באופן מאורגן יכול למנוע איבוד של דברים חשובים שתיאלצו לבקש מהלקוחות שלכם שוב, דבר המעיד על מקצועיות בעבודתכם. ובנוסף לכך, במידה והלקוח מבקש מכם פרט מידע בנוגע לעסקאות שלו, תוכלו לשלוף את זה בקלות.
דבר נוסף וחשוב לא פחות, שרלוונטי לעסקים רבים המייעצים או נותנים שירות מקצועי כלשהו ללקוחות, זה תהליך קבלת ההחלטות ומכירות להמשך הדרך. בעזרת תמונת המצב המלאה שתקבלו בקלות על הלקוח שלכם, תוכלו לייעץ על עסקאות או להציע מכירות רלוונטיות, וכך גם לתת ללקוח שירות מקצועי ויוצא דופן, וגם להגדיל את המכירות עבורכם.
אם נסכם את כל זה למשפט אחד – מעבר למערכת ניהול לקוחות גורמת לכם להיות מקצועיים יותר, לתת שירות מהיר ויעיל יותר, ותעודד את הלקוחות שלכם להישאר אצלכם בחברה ולהמליץ עליכם ללקוחות פוטנציאליים נוספים.
בחירה בפלטפורמה המתאימה עבורי
קיימות פלטפורמות שונות ומגוונות שמשתמשות ב CRM, כל אחת מהן היא בעלת מאפיינים מעט שונים וטובה עבור מטרות מעט שונות. כדי לבחור את הפלטפורמה הנכונה ביותר עבורכם, יש לבדוק כמה פרמטרים חשובים שיכולים לשנות מאוד את הפלטפורמה אותה תבחרו.
כל פלטפורמה נועדה עבור דברים שונים, לכן יש להבין מה הצורך של העסק שלכם ואיזה שימוש בדיוק אתם מעוניינים לעשות במערכת CRM, כלומר לאפיין את השימוש, ולצאת לחפש את הפלטפורמה שתוכל להעניק בדיוק את מה שאתם צריכים.
בנוסף לכך, יש לקחת בחשבון גם את שירות הלקוחות והזמינות של ספק הפלטפורמה אותה תבחרו. זה קריטי מאוד עבור עבודה יעילה, כיוון שספק שנותן שירות לקוחות טוב יוכל לענות לכם על שאלות שיעלו במהלך הטמעת המערכת ולהדריך אתכם למציאת פתרון, ולהיות זמין עבורכם כאשר קורות תקלות, כדי שאתם תוכלו להמשיך ולהעניק שירות ללקוחות שלכם.
כמובן שקיימים עוד פרמטרים נוספים, כמו כמות הלקוחות שהפלטפורמה יכולה להכיל ולהמשיך להיות יעילה, במידה ולעסק שלכם יש כמות לקוחות מאסיבית ביותר. וכן העלויות שנכללות ברכישת מנוי לפלטפורמה מול התקציב שלכם, וכן הלאה.
אך מעל הכל, מומלץ לבחור בפלטפורמה עם המלצות ובעלת לקוחות מרוצים, שיודעים להעיד על אמינותה ועל היעילות שלה. פלטפורמה כזו שפותחה במקצועיות עם תשומת לב לאילו פיצ'רים חשוב שיהיו, וכיצד להנגיש בצורה הכי טובה את העבודה, מעידה על ספק שאכפת לו מהלקוחות שלו באופן אישי.