מועדון לקוחות הוא כלי בעל ערך רב עבור עסקים המעוניינים לשמר לקוחות, להגדיל את המכירות ולבנות בסיס לקוחות נאמן. ניהול נכון של מועדון הלקוחות כרוך בשיקול של גורמים שונים במטרה לקדם את היעדים העסקיים הספציפיים של העסק. במאמר שלפניכם נציג מספר שיקולים מרכזיים שיסייעו לכם בבחירת מועדון לקוחות לעסק. אתם מוזמנים לקרוא.
כיצד לבחור מועדון לקוחות לעסק?
כאשר בוחרים חברה לניהול מועדון לקוחות חשוב בראש ובראשונה להגדיר את היעדים העסקיים שלו. המטרה הכוללת היא שימור הלקוחות במטרה להגדיל את המכירות על-ידי שיפור מעורבותם ונאמנותם לעסק. הבנת היעדים תנחה את בעל העסק באסטרטגיה העסקית של ניהול מועדון הלקוחות.
כאשר מגדירים יעדים לבניית מועדון לקוחות, חשוב להכיר היטב את הלקוחות. הכרות זו כוללת ניתוח של התנהגות רכישה, העדפות ודמוגרפיה של הלקוחות.
מומלץ לערוך סקרים או להשתמש בנתוני לקוחות קיימים כדי לאסוף מידע ולהבין כיצד להתנהל מול הלקוחות הספציפיים של העסק. הכרת צרכים והעדפות מסייעת בעיצוב תוכנית פעילות אשר מושכת את הלקוחות ומעודדת את נאמנותם למותג.
סוגים של מועדוני לקוחות
קיימים סוגים שונים של מועדוני לקוחות, כל אחד עם יתרונותיו וחסרונותיו. לדוגמא, צבירת ניקוד עבור כל רכישה אותו ניתן להמיר לרכישות הבאות או לקבל תמורתו הנחות שונות. יעיל לעידוד רכישות חוזרות.
סוג נוסף הוא השגת רמות חברות שונות בהתבסס על גובה ההוצאות. ככל שלקוח רוכש יותר, כך הוא מתוגמל באופן בלעדי עם צ'ופרים המיועדים אך ורק לשכבת החברות אליה הוא משתייך. מודל זה מניע לקוחות להגביר את מעורבותם בעסק.
חברות בתשלום היא סוג נוסף של תוכנית עבור לקוחות. הלקוחות משלמים כדי להצטרף למועדון ולקבל הטבות בלעדיות.
תוכניות קאשבק הן מודל בהן לקוחות מקבלים אחוז מסכום הרכישה שלהם בחזרה כמזומן או כאשראי בעסק. זוהי גישת תגמול ישירה ומאוד אהובה על לקוחות.
בעת בחירת מועדון לקוחות לעסק, יש לשקול היטב אילו תכונות ישרתו בצורה הטובה ביותר את החברה ואת לקוחותיה. בכל מקרה, חשוב שהתוכנית תהיה קלה להבנה ולשימוש ולא מורכבת מדי. כמובן שבעת בחירת מסלול ההטבות יש לוודא כי התגמולים מושכים וניתנים להשגה ולמימוש.
התאמת מועדון הלקוחות לעסק
התוכנית עימה מתנהלים צריכה להשתלב בצורה חלקה עם המערכות הקיימות של העסק, כגון קופה וCRM-. כמובן שיש לוודא כי התוכנית נגישה גם למכשירים ניידים.
התקציב שהוקצה עבור ניהול מועדון הלקוחות אף הוא משפיע באופן משמעותי על בחירת סוג הלקוחות. יש לשקול עלויות התקנה ראשוניות והוצאות תפעול שוטפות.
לסיכום בחירת מועדון לקוחות לעסק כרוכה בהבנת המטרות לשמן מקימים אותו, הכרת הלקוחות והערכת סוגים שונים של תוכניות. חשוב לבחור מועדון לקוחות שמשפר את נאמנות הלקוחות, מניע מכירות ובסופו של דבר תורם להצלחת העסק.